Formandens beretning 2019

Beretning 2019 ved dameklubbens generalforsamling

Lige inden Old Course lukkede var jeg ude og spille en runde. Mit drive på hul 1 var rigtig godt og lå lige midt på fairway, 2. slaget blev sendt afsted lige mod flaget, bolden hoppede et par gange, løb ind på green og stoppede ca. 75 cm. fra flaget. Lige da jeg skulle til at sende birdieputtet afsted ringede mit vækkeur og jeg vågnede og var helt varm i kroppen af de gode slag, og sådan er det jo med golfspillet. Man bliver glad af de gode slag og selv om man ikke har spillet særlig godt, ja så glæder man sig alligevel til at man skal spille næste gang, og når man så tænker på, at golfspillere gennemsnitligt lever 6 år længere end ikke-golfspillere , ja så er det jo heldigt, at det er den sport vi har valgt.

Det var ellers med bange anelser, at vi startede sæson 2019. Fra klubbens side var der kommet nogle begrænsninger med hensyn til vores månedlige fællesturneringer. Vi måtte kun have 3 gunstarter pr. sæson, og de skulle ligge inden kl. 8.00 om morgenen eller efter kl. 16.00, men heldigvis lykkedes det efter nogle gode forhandlinger at få både de normale starttider og antallet tilbage. Vi måtte dog gå med til nogle andre ændringer, nemlig at tilmeldingen til onsdagsmatcher skal ske senest om fredagen, således at vi kan slette ikke brugte tider lørdag formiddag. Det er selvfølgelig for, at få plads til flest mulige greenfee gæster, og for ikke at spærre banen for klubbens øvrige spillere. Derudover må vi når vi har fællesturneringer ikke starte over hele banen og vi skal også acceptere at skulle flette med andre spillere når vi runder hul 1.

Med hensyn til greenfee gæsterne, så kan vi i dameklubben godt være stolte over, at vi har bidraget til at antallet af gæster i Korsør Golfklub er mere end fordoblet i 2019 og at greenfeeindtægterne beløber sig til 1,2 millioner kroner. Det er bl. a. gjort ved at flytte nogle starttider, samt begrænse antallet af reserverede tider ved fællesturneringerne.

Med hensyn til tilmeldingstidspunktet synes jeg, at det er gået rimelig godt, men vi skal selvfølgelig lige vænne os til at skulle tilmelde os turneringen senest fredag aften. Det er vores holdning, at alle der har mulighed for det, skal ud at spille også selv om man kommer lidt for sent med tilmeldingen, så derfor har nogle af jer oplevet, at startlisten er blevet ændret et par gange. 

Ellers har sæsonen været præget af forholdsvis godt dansk sommervejr. Vi har spillet 20 almindelige onsdagsturneringer, været på udflugt til Køge Golfklub, haft Kalundborg golfklub som gæster til venskabsmatch, og været både i Mogenstrup og Trelleborg til venskabsmatcher. Vi har spillet Åben Damedag, Julemærketurnering, Fødselsdagsturnering og Løvfaldsturnering og så har vi spillet Kønnenes Kamp mod manneklubben. Desværre tabte vi selv om vi var i overtal, men lad os give dem kamp næste år.

I slutningen af august måned var vi på weekendtur til Maribo. I strålende sommervejr spillede vi Maribo Sø og Storstrømmen, og vi boede dejligt på Maribo Park Hotel. Efter den sidste turnering blev der valgt et udvalg til at arrangere næste års weekendtur, og da deltagerne syntes at dette års udvalg har gjort det godt ja, så var genvalg til Lone og Lotte.

Bestyrelsen har nu siddet i 3 år, og vi har da fået indført nogle nyskabelser. Af nye turneringer kan nævnes: Ryder Cup og Holdmatch med stjernebold og så selvfølgelig turneringen til fordel for Julemærkehjemmet i Skælskør.

Af andre småændringer kan nævnes: Indførelse af Mobile Pay, kåring af Årets spiller, Sanghæftet og Julefrokosten. Jeg har nydt tiden som formand, men efter 3 år synes jeg, at tiden er kommet til at give stafetten videre, og til hvem der end skal overtage, så kan jeg garantere at bestyrelsen, hvis den altså bliver genvalgt, altid vil bakke dig op og i øvrigt udføre et virkeligt stort stykke arbejde for at få tingene til at lykkes.

Jeg vil gerne sige tak til Lone, Jette, Marianne Shanne, Doris og Kirsten for et rigtig godt samarbejde i årenes løb, tak til cafeen for dejlig mad og gavekort til tættest på flaget til vores gunstarter, tak til kontoret for hjælp til divers tekniske udfordringer, tak til Tina fra shoppen for både præmiermen også et godt modeshow og tak til greenkeeperne for en dejlig velholdt bane.

Og sidst men ikke mindst en stor tak til dameklubbens medlemmer for at møde op til arrangementerne.

Del siden